Ledce 1
Hrušovany u Brna
664 62
Tel.: 547 236 463
E-mail: obec@ledceobec.cz
Vydání paměťové karty řidiče pro digitální tachograf
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání paměťové karty řidiče pro digitální tachograf
4. Základní informace k životní situaci
Paměťová karta řidiče (dále též "karta"), která se vydává na základě žádosti řidiče, slouží k provádění záznamů o pracovní době, tedy o dodržování stanovených dob řízení, bezpečnostních přestávek a dob odpočinku jednotlivých řidičů.
Řidič je oprávněn vlastnit a používat pouze jednu kartu, která je vydána na jeho jméno, není-li vadná a nevypršela-li její platnost.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatelem o vydání karty může být osoba, která hodlá řídit vozidlo vybavené záznamovým zařízením podle Nařízení Rady (ES) č. 2135/98 (digitálním tachografem), je držitelem příslušného řidičského oprávnění pro řízení takového vozidla a má trvalý nebo přechodný (trvající nejméně 185 dnů v kalendářním roce) pobyt na území České republiky.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel (řidič) je povinen řádně a pravdivě vyplnit žádost o vydání karty.
Karta se vydává k platnému řidičskému průkazu a číslo řidičského průkazu je uvedeno přímo na kartě.
Lze podat žádost o vydání karty současně se žádostí o vydání řidičského průkazu. V tomto případě se na žádosti o vydání karty neuvede číslo a série řidičského průkazu; tento údaj se doplní teprve po výrobě řidičského průkazu, čímž ovšem dochází k mírnému posunu doby vydání karty.
Karta se vydává nejdéle na dobu 5 let. Pokud je platnost řidičského průkazu kratší než tato doba, omezí se platnost vydané karty na dobu platnosti řidičského průkazu.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Osobním podáním řádně vyplněné žádosti u místně příslušného úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádost se podává u místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (resp. magistrátu); místně příslušným je obecní úřad obce s rozšířenou působností (magistrát), v jehož správním obvodu má žadatel trvalý (příp. přechodný) pobyt.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Spolu se žádostí je nutno předložit:
platný řidičský průkaz,
platný doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas, včetně platného dokladu o pobytu),
fotografii 35 mm x 45 mm (aktuální, splňující požadavky kladené na dokladovou fotografii).
Žádost musí být osobně podepsána žadatelem; podpis žadatele je jedním z údajů uvedených na kartě.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář "Žádost o vydání paměťové karty řidiče" je k dispozici na všech obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vydání paměťové karty řidiče činí 700 Kč; poplatek je splatný při podání žádosti.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nezjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání karty, vydá kartu do 15 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
U žadatele s řidičským průkazem vydaným členským státem Evropských společenství Ministerstvo dopravy prověřuje, zda jim již karta nebyla vydána jiným členským státem Evropských společenství, a proto dochází k prodloužení doby pro vydání karty.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Řidič je povinen převzít na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností kartu osobně.
Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je řidič povinen do 7 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o vydání nové karty.
Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je řidič povinen požádat o náhradu karty do 7 dnů a svou žádost doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.
Lhůta pro podání žádosti začíná dnem, kdy držitel karty mohl žádost skutečně poprvé podat (tj. ode dne návratu na základnu nebo od okamžiku, kdy se o ztrátě či odcizení dověděl).
Karta se vydá do 5 pracovních dnů.
Jestliže řidič přestal být držitelem řidičského oprávnění k řízení silničních motorových vozidel vybavených digitálním tachografem nebo jeho řidičské oprávnění k řízení těchto vozidel bylo pozastaveno, je povinen odevzdat kartu do 5 pracovních dnů od právní moci rozhodnutí o odnětí nebo pozastavení řidičského oprávnění nebo do 5 pracovních dnů od podání písemného oznámení o vzdání se řidičského oprávnění příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.
V případě žádosti o obnovu karty (tj. končí platnost karty), je řidič povinen nejpozději do 15 pracovních dnů před uplynutím doby platnosti této karty podat žádost o vydání nové karty, a to obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa jeho pobytu (trvalého či přechodného bydliště).
K vydání nové karty dojde do 15 pracovních dnů.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
27.02.2013
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.